Главная » Статьи » Всесвітня історія

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація (додаткові завдання)

1. Проаналізуйте таблицю та схеми і дайте відповіді на запитання (2 бали)

Зростання населення Європи в 1000–1500 рр. (млн чол.)

 

1000

1100

1200

1300

1350

1400

1500

 

Франція

9

11

13

17

15

14

15,5

Англія

1,6

1,8

2,3

3

2,4

3

3,6

Німеччина

5,4

6,4

7,3

9,1

8,5

9,6

10,8

Італія

7

7,5

8

10

8

10

11

Іспанія і Португалія

9

8

7

6

5

6

8,5

 

Запитання до таблиці

1) Як змінювалася чисельність населення Європи?

2) Чи був час, коли чисельність населення різко скорочувалася?

3) Спробуйте визначити причини такого різкого зменшення числа людей, що населяли Європу.

 

2. Співвіднесіть поняття та визначення (1 бал).

1) Хомут                                а) плавильна піч

2) Домна                               б) виготовлення залізних виробів

3) Ковальська справа            в) збруя для тяглових тварин

4) Гончарна піч                      г) прилад для отримання енергії води

5) Ткацький верстат              д) прилад для випалювання значної кількості гончарних виробів

6) Водяне колесо                  е) прилад для збільшення продуктивності ткачів

 

3. Яке з визначень відповідає поняттю «внутрішня колонізація»? Чому? (1  бал)

а) Освоєння нових земель всередині країни для організації господарської

діяльності, спрямованої перш за все на збільшення виробництва продуктів харчування;

б) збройне захоплення земель у сусідніх держав з метою збільшення території своєї країни.

 

4. Прочитайте уривки з історичних джерел, виконайте завдання і дайте відповіді на запитання

 

Текст 1. «Водяне колесо». З монастирських записів XIII ст. (2 бали).

Один з рукавів нашої річки бурхливо спрямовується у млин. Вода приводить у рух колеса, а вони — жорна й решето. Жорна молотять зерно, а решето відділяє муку від висівок. Річка поперемінно піднімає та опускає важкі молоти й зберігає сукновалам багато сил. Скільки б коней надривалося, скільки б людей стомлювало свої руки на роботах, які виконує за них милостива річка! Покинувши сукновальню, вона спрямовується на дубильну майстерню і допомагає виготовити матеріал для взуття.

Якщо треба випікати, просівати, обертати, дрібнити, зрошувати, піднімати молоти, річка пропонує свою допомогу і ніколи у ній не відмовляє.

 

Запитання

1) Які ремесла набули розвитку в середньовічній Європі?

2) Де і для чого використовувалася енергія води?

 

Текст 2. Ліс у житті людини (4 бали)

Величезну роль у житті середньовічної людини відіграв ліс. люди брали від лісу все, що їм було потрібне, і не щадили його. У період з XI–XIII ст. в Європі відбувався широкомасштабний процес вирубки лісів. До цієї справи активно включилися представники всіх станів феодального суспільства. землевласники очищали від лісу землю для ріллі, луків.

Багатьом ремісникам було необхідне деревне вугілля, на виробництво якого вимагало багато лісу. розвиток кораблебудування також вимагав величезної кількості лісу. В результаті активної виробничої діяльності людини майже зникли ліси в Данії, Іспанії та Італії. В західній Європі площа лісів у середні віки скоротилася в 3–4 рази. Цінні породи дерев, таких, як бук, дуб, стали рідкістю. Було завдано збитків й фауні. Все рідше стали зустрічатися кабани, тури, лосі, зубри, ведмеді. Проте зросла кількість зайців й кроликів. Почали висихати річки, зменшилася кількість риби. Незахищені лісами землі втрачали родючий шар, утворилися яри. Англійські королі почали вживати заходів щодо збереження лісів, оголошуючи їх заповідниками.

Запитання

1) Яким було ставлення людини до лісу в середні віки?

2) Чим би ви пояснили різке збільшення вирубки лісів в ХІ–ХІІ ст.?

3) Представники яких станів і для яких потреб вирубували ліси?

4) з якою метою використовувалося деревне вугілля?

5) До яких наслідків призвело знищення лісів в Європі?

Категория: Всесвітня історія | Добавил: SerVic (02.12.2015)
Просмотров: 1214 | Комментарии: 1 | Теги: завдання, 7 клас, Всесвітня історія | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
avatar
1
№2





avatar