Главная » Статьи » На допомогу учню |
В категории материалов: 5 Показано материалов: 1-5 |
Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Крила́ті слова́ (крила́ті ви́слови, крила́ті фра́зи) — сталі словесні формули (влучні вислови, звороти мови, окремі слова), назви історичних та міфологічних подій, що набули переносного значення; |
Крила́ті слова́ (крила́ті ви́слови, крила́ті фра́зи) — сталі словесні формули (влучні вислови, звороти мови, окремі слова), назви історичних та міфологічних подій, що набули переносного значення; |
Крила́ті слова́ (крила́ті ви́слови, крила́ті фра́зи) — сталі словесні формули (влучні вислови, звороти мови, окремі слова). До крилатих слів належать:
Є різні терміни на позначення цього поняття (літературна цитата, фразеологічна цитата, крилата фраза, крилатий вираз), але в українській науковій літературі усталився термін крилаті слова. Словосполучення крилаті слова набуло термінологічного значення після виходу у світ книги «Крилаті слова» (1864) німецького філолога Георга Бюхмана. Джерела крилатих слів різноманітні: усна народна творчість, твори античних письменників, релігійні тексти (Біблія, Коран), вислови з європейських мов, вислови українських та зарубіжних письменників. В українській мові особливо поширені крилаті вислови з творчості Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки та ін. Крилаті слова є досить популярними серед мовців. Крилаті вислови, як прислів'я і приказки, зараховують до фразеологізмів, але такий підхід не є загальноприйнятим. |
Правила роботи з контурною картою
Важливим джерелом інформації є історична карта, яка відображає особливості розвитку людства в минулому. Саме історична карта допомагає розкрити взаємозв’язки історичного процесу. На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з історичною картою, на якій, окрім кордонів держав та населених пунктів, позначено найважливіші події (війни, революції, територіальні зміни), що відбувалися на різних етапах історичного розвитку. |
Як скласти історичний портрет?
1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча? 1.1. Де і коли він народився? 1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався? 1.3. Як формувалися його погляди? 2. Особисті якості й риси характеру. 2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність? 2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні? 3. Діяльність історичного діяча. 3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя. 3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах? 3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому? 3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому? 3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків. 3.6. За що людство пам'ятає цю людину? 4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча? 4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність? 4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
|